Trpezlivosť je u lektora nesmierne dôležitá vlastnosť, ktorou dodáva výukovým hodinám stabilitu a kreuje ňou aj príjemné prostredie.
Áno, pri výuke sa ľahko môže stať, že zákazník urobí chyby, prípadne nerozumie výukovému obsahu tak rýchlo, ako by možno bolo očakávané. Práve v takýchto situáciách je absolútne kľúčové, aby lektor zachoval pokoj a profesionálny prípadne podľa možností priateľský prístup. Zákazníci, obzvlášť v dnešnej turbulentnej dobe presiaknutej kritikou (častokrát aj neprimeranou) veľmi oceňujú proklientský a trpezlivý prístup.
Z pozície lektora je nutné si neustále uvedomovať, že my lektori sme možno silní v lingvistike, ale naši zákazníci sú veľakrát zdatní profesionáli vo svojich odboroch, prípadne talentovaní študenti, ktorí ak by sa rozhodli, pravdepodobne by tiež našli veľa iného obsahu, ktorí neovládame my. Práve preto, ale aj nielen preto, je skvelé byť vľúdnym a trpezlivým partnerom pri výuke, a to nie len z pozície lektora, ale najmä z pozície, ak chceme - "kultivovanosti Homo Sapiens".